reklama

Multilevel marketing – systém úspechu s veľkými dierami

V súčasnosti stále viac priberajúci na stavebnom materiále, stále viac vzmáhajúci, stále narastajúci– MULTILEVEL MARKETING. Poznáte ho podľa hodnoty zárobku pohybujúcej sa vysoko nad priemerom, možnosti vlastného výberu pracovného času, priam hviezdneho kariérneho rastu a neviazanej slobody.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (34)

Najčastejšie ide o predávanie produktov všemožného charakteru - od zdraviu prospešnej kozmetiky až po ešte viac zdraviu prospešných životných poistení.


Určite ste sa stretli s tými ľuďmi – na ulici vás prepadávajú v obleku tváriac sa veľmi úspešne, merajú vám tlak a tuk v cievach (samozrejme z lásky a dobroty ich srdca), volajú vám zo všemožných call-centier, len aby ste to boli práve vy, kto si zakúpi práve ich produkt. Alebo ešte lepšie - začlenili sa k nim a boli tak strašne uspešní ako sú oni.


Važené dámy a páni, teraz príde ten šok - nejde vôbec o obchodné krysy, ktoré nemajú nič iné na práci ako vás denno denne obťažovať, pretože sú to všetko sadisti a chcú vám len zle. Pozrite sa na nich a zaostrite! Vidíte tú ich znudenosť, nemotivovanosť skrývajúcu sa za sileným úsmevom, ktorý vám tak zúfalo chcú predať?


Sú to ľudia platiaci za svoju naivitu, za vidinu úspechu, za tú ťažkú túžbu každého človeka – byť úspešný, byť niekým, mať veľa peňazí a dovoliť si čokoľvek na tomto krásnom svete. A mnoho ďalších – získať uznanie od okolia, potľapkanie po pleci,chválu a závisť všetkých tých, ktorí sú tam, kde kedysi ja ... Prostriedky uspokojujúce potreby ega všemožného rázu. Ľudia ako my.


Netvrdím, že nie je možné dosiahnuť v danej oblasti úspech. Sú to modly pre spodné kamene pyramídy, ktoré ich dvíhaju k nebu a pritom tvoria základ. V podstate – to je prvotná motivácia, prvá slastná vidina.

Dovoľte mi v skratke opísať jeden pravdivý príbeh ...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
  1. Leták alebo inzerát o možnosti skvelého zárobku, jediné, čo je treba je ochota pracovať a flexibilita. No problem. Telefonát , pohovor.

  2. Vojdete do celej preružovelej, vyčačkanej , krikľavooranžovej miestnosti... A potom už len vnímate tú strašne výrazne nalíčenú, trochu pri sebe pani : „Vitajte na prvom kole prijímacieho pohovoru do nášho nového Poradenského centra pre zdravie a krásu !“,
    Dozvedáte sa o 4 možnostiach zárobku :
    a)V poradenstve pre zdravie
    b)V poradenstve pre krásu, ošetrenie pleti v cene
    c)Služby, kontaktovanie, informácie
    d)Ako vedúca osobnosť tímu

  3. Človek má približne nasledovnú predstavu : „Aha, pravdepodobne si asi vyberiem jednu zo štyroch oblastí, asi to tretie, to budem asi dvíhať telefonáty a zapisovať objednané stretnutia do kalendára, presúvať ich a pod ...“
    O plate je daný rozsah : 13 – 35tis mesačne, samozrejme, všetko záleží iba od nášho úsilia a ochoty pracovať.

  4. 2.kolo – vybraným uchádzačom sú jednotlivo vysvetľované informácie, poctivo odpovedajú na otázky nakoľko majú vzťah k danej problematike, ako sú ochotní pracovať. Zistia čo – to licenčnej zmluve, ktorá je rozdielna a na prvé tri pohľady má kupodivu iba samé výhody !

  5. A prídeme k záveru - musíte sa rozhodnúť. Chcete alebo nechcete ?
    Ak máte rozum v hrsti a neveríte na stúpanie po obláčikoch až k hviezdičkám, prípadne naozaj nemáte k daje oblasti vzťah, podáte ruku, poďakujete a dáte „Hasta la vista!“. Ak však nemáte s daným jednaním skúsenosti alebo ešte nemáte prehľad a popritom všetkom ste ešte možno očarení všetkými tými rečičkami o úspechu, o osudu, ktorý práve držíte pevne v rukách a šance, ktorá k Vám nepríde dvakrát ...
    Pravdepodobne skončíte podpísaním tej zmluvy a zaplatením jej registračného poplatku – 5000Sk. Len za zmluvu !
    Podotýkam – ešte stále máte víziu, že budete zapisovať stretnutia do kalendára alebo organizovať poradenstvo pre zdravie alebo krásu !

  6. Nasledujú školenia a Vám sa pomaly , pomaličky začína rozsvecovať žiarovka nad obočím ... „Ja nebudem pracovať pri telefóne ... Ja budem predávať dáke produkty !!! “

  7. Vynechajme všetky tie školenia v kancelárii, kde len píšete a píšete a sami máte chuť tie produkty jesť od rána do večera, pretože reklama a ich popis , priznajme si, je proste neodolateľný !

  8. Nakoniec ste povinní absolvovať jedno špeciálne školenie – konajúce sa vždy 1x za mesiac (niektorí sponzori a rôznych iných spoločností mávajú aj častejšie, ale skôr ešte menej často) v inom meste – hromadné školenie od špeciálnych osobností pre všetkých distribútorov z danej oblasti. Všetko celebrity tohto neba !

  9. Sponzor vás nabáda, aby ste mali oči a uši všade, pretože toto sú proste dokonalé informácie, o ktoré keď prídete, tak skončíte na ulici a v nekonečnej prázdnote vášho života, ktorý v danom okamihu stráca zmysel... Na školení, ktoré trvá dva dni – všetko si samozrejme hradíte sami (strava sa ťahá z peňazí za licenčnú zmluvu), počujete všetko to, čo vás už naučili odbifľovať v kancelárii, ale pozor, pozor ! prichádza aj niečo nové ...

    Dozviete sa, že váš koniec nie je pri 25% zľave na nákup produktov, ba naopak, môžete získať zľavu oveľa vyššiu – 30% , 42% a na konci už 50% . Ďalej máte možnosť získavať kráľovské šeky – a to v eurách, a nehovoriac o tom spomínanom kariérnom raste a všetkých tých miliónoch, ktoré už za dva roky môžete mať. Čo za dva ?! Za rok, ak budete patrične usilovní a makať , makať na sebe .
    Motivovaní, nenamotivovaní – máte možnosť. Na 1000objemových bodov (produkt, ktorý predáte za 2000Sk má hodnotu približne 17 týchto bodov, tak si zrátajte, koľko takých vecí musíte predať, aby ste získali tých tisíc ... ) zložíte 38 000Sk ako ctená hodnosť "budovateľa úspechu", za ½ supervízora musíte získať po dva mesiace , každý mesiac 2500bodov a založíte sa prvý sumou 95 000Sk, a na plného supervízora zložíte približne 126 000Sk s tým, že nemusíte už žiadne bodíky šklbať, ale iba pokojne predávate ten vagón produktov za tieto peniaze. Len by som dávala pozor na dátum spotreby ....

  10. Ak sa Vám stane, že neodoláte a či už z banky, od známych alebo rodiny získate peniaze na vyššiu zľavu a budovanie svojho celoživotného úspechu, máte 50:50 problém, pretože spravidla trvá niekoľko týždňov a teda pár mesiacov, kým zistíte, či ste na túto prácu vhodná osobnosť alebo nie ... A bohužiaľ – na šťastie tohto systému a škodu ľudí – drvivá väčšina na to stavaná nie je. Pozrime sa ako to vyzerá v niektorých rožkoch slávnej perinky :

    -Meranie tlaku a tuku na ulici a pred tescom, ankety na peších zónach a námestiach, volanie ľuďom, ktorí ani za ten svet neprídu a najlepšie, keď im voláte prichystáte sa na poradenstvo a predaj a oni jednoducho neprídu... Nedajú vedieť, že neprídu a ani neráčia dvihnúť telefón, keď chcete byť slušní. Dotazníky, inzeráty, tlačené krížovky s telefónnym číslom a ponukou ...

    Nehovoriac o kolektíve v kancelárii, ktorá sa skladá väčšinou práve zo žien, intrigy, hlúpe ohovárania, dohady . Sponzorka, ktorá Vás kedykoľvek, keď sa zle vyspí iba karhá, že ako je to možné, že vám proste tí ľudia nechodia. Šéfka kancelárie, ktorá vás denno denne presviedča o posmrtnom živote a núti vás ako členku jej elitnej posádky podstúpiť anjelské písmo (v Bratislave 1hodina=1000Sk), kde vám nieleže povedia o všetkých vašich známych z minulého života, ale dokonca za príplatok z vás sňajú kliatby zo všetkých životov.

    Čo dodať ? Priam dokonalá pracovná idylka !

    Potom sa to rozvíja rôzne ... jediná premenná, ktorá sa mení, je iba čas, ktorý tam človek ešte vydrží. Niektorí pár týždňov, mesiacov, vytrvalejší to možno zvládajú i rok ... S vrátením produktov je veľký problém, pretože v sklade vám ich späť nevezmú a sponzorom sa to neoplatí a získavate mínus. Celou prácou skôr strácate ako získavate, ak nie ste finančný tiger, ktorý presvedčí aj slepého, aby si kúpil slnečné okuliare do diaľky s antireflexnými sklami. Zisk : predanie produktu, samozrejme, záleží to iba od vás, koľko. Straty: účet za telefón, prenájom kancelárie, príspevok na produkty do kancelárie, upratovanie kancelárie, čas zabitý v nej strávený, doprava do zamestnanie, ktoré ani nie je zamestnaním, lež ilúziou, tlač materiálov, zaplatenie miesta pred tescom a tak podobne.


Uviedla som príklad. Iba jeden z mnohých. Sú ľudia, ktorí zažili lepšie, ale i horšie podmienky, a ani by ste neverili, aký obrovský rozdiel v prístupe dokážete nájsť už len vo vnútri takej veľkej spoločnosti. Sú sponzori, ktorí Vás dotiahnu na vrchol slávy, sú ľudia, ktorí si uvedomujú, že ste to práve vy na základoch tej jeho pyramídy a čím viac do vás investuje, tým viac i získa. Vedia to, správajú sa podľa toho a dotiahnu vás – možno nie na tie miliónové kráľovské šeky, ale možno na nadštandartnú úroveň, prípadne privýrobok popri zamestnaní alebo škole. Ale nie stratu. A nie komplexy a znechutenie.

Znaky multilevelu by sa dali približne zhrnúť do nasledovných bodov :

SkryťVypnúť reklamu
reklama
  • Ste platení od výkonu a nie od času, námahy alebo snahy

  • Väčšinou ide o predaj produktov (rôzneho typu)

  • Časová flexibilita – pokiaľ nemáte náčelníka, ktorý žiada, aby ste boli v kancelárii každý deň od 8:00 do 17:00, tak pracujete kedy chcete a dá sa viac-menej povedať aj ako chcete

  • Nie je pracovný pomer tzn. zamestnávateľ nie je a teda neplatí z vás odvody (pracujete väčšinou na živnosť)

  • Keby ste sa aj narodili ako líder, nezískate vyššiu pozíciu vedúceho svojho tímu predtým, ako sa stanete skvelým obchodníkom (teda nezvládnete základnú pozíciu na výbornú)

  • Ľudí, z ktorých chcete mať zisk a tým pádom ich získať pre vašu prácu, si musíte hľadať sami

  • Zákazníkov si hľadáte sami

  • A stále musíte uvažovať nad tým, ako je to možné, že oni to dotiahli až tam a ja nie ...



Dodatok

Málo z nás -ľudí- je stavaných na to, byť naozaj profesionálnymi obchodníkmi alebo lídrami. Nie každý dokáže pracovať s ľuďmi, nie každý dobre zvláda stres. Tento článok mal byť priblížením situácie ľuďom, ktorí ju ešte nezažili, ale možno budú mať šancu do nej vhupnúť oboma nohami.


-Rozmyslite si to ! Nenechajte sa zlákať krásnymi rečičkami o rozprávkovom živote, idealisticky načrtnutých predstavách o zárobkoch. Pýtajte sa otázky, snažte sa verne si predstaviť, čo bude naozaj náplňou vašej práce, získavajte informácie a hlavne si nechajte čas na rozhodnutie. A nedávajte zálohy. Títo ľudia, vždy tvrdia, že máte iba teraz a jedine teraz jedinečnú šancu zmeniť svoj život – lenže úprimne – ten máte šancu zmeniť kedykoľvek. A navyše, oni potrebujú ľudí ...

Giovanna Nguyenová

Giovanna Nguyenová

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Kam až králičia nora siaha....Giovannka Nguyenová's Profile | Create your badge Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáP&PSúkromnéHomo sum !

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu