reklama

O mojej sadistickej babičke...

Horúce slnečné popoludnie, krásne a na umretie ako každé iné .... Pri mojom prázdninovom režime á la protismer hodinových ručičiek to znamenalo jasné prebudenie akurát na štvrtkový obedík. Vyhnaná do kuchyne na pašu, napojená, napasená, spokojne úspešne začínajúci sa deň ...  Kým nebolo treba ísť zaniesť cenný papier do banky. Taká zvláštnosť, jedinečná príležitosť v mojom živote a ja som sa rozhodla, že áno – dnes 14.8.2008 sa slávnostne vyberiem do centra svojej malej dedinky (cca 100tis obyvateľov) a podám tej panej s ligotajúcimi sa očami žiarivých hviezd a zúbkami bielymi ako krokodílie očné bielka ten vzácny papier, celý význam môjho doterajšieho života – prijatie na vysokú školu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)



Samotná predstava ma napĺňala úžasom a túžbou po pohľade na tú priestrannú miestnosť – sálu architektonicky sa porovnávajúcej s katedrálou! Na to moderné umenie využívajúce oblé línie pravouhlých tvarov v kombinácii s pestrofarebnosťou obnažených bielych stien. Tie sem-tam hrdo nesúce plagáty, ktoré odpradávna stelesňujú modly mojich snov a drevené stoly, ktoré nastavením dotvárajú dokonalosť interiéru. Opomíjala ma tá predstava, ktorá sa však nikdy nevyrovná realite, presahujúcej stav nirvány. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Tak ako iste chápete po tomto osviecujúcom zážitku vlastnej pokory a kajúcnosti mi bolo vlianých síl do mojich údov, pozviechať sa a vydať sa na svoju poslednú púť. Ale kde nič tu nič, môj zmysel života sa stratil. Cenný papier pri toľkom rozjímaní unikol mojej pozornosti a svojvoľne sa nechal rozhodnúť o prepožičaní si inej lokality. 

Babička si sedkala na svojej spráchnivenej stoličke a šila pokojne . Tak mi neostalo iné len sa pustiť do hľadania. Spoza stola za stôl, spod koberca na koberec, zase na stôl, do skrinky a naspäť. Lomcoval mnou nepokoj, zúrivosť ! Potom plač a beznádej ... Mizéria prekvitala v mojom duchu, prevyšovala podstatu môjho bytia.
Márne som volala, márne prosila a modlila sa... Spínala ruky k nebu a dvíhala hlas žobrajúci si odpoveď na poslednú otázku „Prečo ...“.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nemý pozorovateľ však víťazil. Moja babička. Sedela vo svojej spráchnivenej stoličke s operadlami na ruky a koženným poťahom a šila pokojne. Bola nečinným svedkom môjho zúfalstva, svedkom tej náhlej vnútornej bolesti a bezodnej prázdnoty. Počas celého hľadania, som jej dávala otázky, prosiac, či ho niekde nevidela, ale ona iba s pokojným úsmevom ignorovala moje pokusy o vydávanie artikulovaných zvukov a veľkých smutných očí. 


A zrazu ... Ťukol mi na čelo blesk z jasného neba, do môjho srdca vstúpil Fibernet a bolo mi to jasné. Za tým stála jediná osoba, pokrivkávajúca, ticho sa škeriaca, guľkovitá, vymačkaná, vysušená, srdiečková, mierne priteplená tetuľa. Bielovlasá mrcha! To ona, ona, ona !

Zašla som do jej komôrky s vystaveným notebookom, masívnou reprosústavou JBL (ozvučenie koncertov & spol), zapnutým stroboskom, dvoma moving-head-mi, ôsmimi bilindrami a troma moonflower-mi (už mi je jasné, prečo má brýle o hrúbke asfaltu ), potichúčku pootvorila šuflík a BINGOOO ! Bol tam ! Môj svet nabral farby a pľúca nádych. Čistá energia prúdom vyvrátila elektrárne v čakrách a moje druhé ja vstalo z mŕtvych. Bol tam .

Obliekla som si teda plášť, vzala do rúk palicu a do šatky bochník chleba so syrom a vydala sa svojou cestou. Na tej ma ale sprevádzala jediná myšlienka, jediná predstava vyvolávajúca burcujúci smiech. – Aké neskutočné potešenie muselo tej starej ženskej robiť moje zúfalstvo, keď si celé poobedie vedľa mňa šila a iba ticho rehnila popod fúzy. Že je mrcha a potvora by som na ňu ešte tipla, veď je ženská . Ale toto odhalenie vo mne vytvorilo doživotnú traumu... Moja babka je sadistka !

Giovanna Nguyenová

Giovanna Nguyenová

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Kam až králičia nora siaha....Giovannka Nguyenová's Profile | Create your badge Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáP&PSúkromnéHomo sum !

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu